Część 9 - OOP
OOP, czyli programowanie obiektowe to sposób tworzenia kodu za pomocą obiektów, czyli elementów łączących stan (dane) i akcje, jakie kod wykonuje.
01 Wstęp
02. Krótkie przypomnienie właściwości obiektów
03. Counter - przykładowa aplikacja z wieloma instancjami
04. this - kontekst wywołania funkcji
DARMOWA WERSJA PRÓBNA05. Factory functions
06. Funkcje konstruktora
07. __proto__ i prototype
08. Projekt 0 - licznik w drzewie DOM
09. Zmiana kontekstu - bind, call i apply
DARMOWA WERSJA PRÓBNA10. Zmiana kontekstu i argumenty
11. Funkcje strzałkowe - arrow functions
12. Funkcje strzałkowe - różnice w działaniu
13. Wartość this w funkcjach wyższego rzędu - część 1
14. Wartość this w funkcjach wyższego rzędu - część 2
15. Wartość this w funkcjach wyższego rzędu - część 3
16. Projekt 0.1 - funkcja strzałkowa
17. Tworzenie nowych obiektów na podstawie innych - spread i Object.assign
18. Object.prototype
19. Object.create
20. Projekt 0.2 - toString i valueOf
21. Projekt 1 - dziedziczenie na przykładzie licznika
22. Projekt 1.1 - reużywanie obiektów w projekcie
23. Łańcuch prototypów
24. Słowo kluczowe new - własna implementacja
25. Klasy - słowo kluczowe class i constructor
26. Klasy - pola klas i ciekawe właściwości
27. Dziedziczenie z użyciem klas - extends i super
28. Projekt 1.2 - użycie klas
29. Podsumowanie metod tworzenia obiektów
30. Dodatek - Aplikacja w JavaScript
DARMOWA WERSJA PRÓBNAObject Oriented Programming, czyli programowanie obiektowe to sposób tworzenia kodu za pomocą obiektów, czyli elementów łączących stan (dane) i akcje, jakie kod wykonuje.
JavaScript nie wymusza pisania kodu w ten sposób i umożliwia łączenie stylów programowania (np. funkcyjnego i obiektowego).
Nauczysz się obu sposobów, skupiając się na programowaniu obiektowym, które jest standardem w wielu językach i choć w naszym przypadku nie jest to narzucone przez sam język, to dość często spotkamy się z jego elementami.